Utrecht University Developmental Assessment Battery (UU-DAB)

UU-DAB Team

UU-DAB wordt beheerd door onderzoekers van het department Development & Education of Youth in Diverse Societies (DEEDS) van de Universiteit Utrecht.

Eva van de Weijer-Bergsma studeerde Klinische Neuropsychologie aan de Universiteit van Amsterdam en promoveerde in 2009 aan de Universiteit Utrecht. Sinds 2015 werkt zij als universitair docent aan de Universiteit Utrecht. Eva doet onderzoek naar de ontwikkeling van executieve functies in verschillende contexten (bijvoorbeeld school en thuis) en hoe dat samenhangt met het schools en gedragsmatig functioneren van kinderen.

Lex Wijnroks studeerde psychologie aan de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en promoveerde in 1994 aan dezelfde universiteit. Van 1995-1997 werkte hij als docent/onderzoeker aan de Universität Potsdam, Duitsland. In 1997 is hij begonnen als docent/onderzoeker bij pedagogische wetenschappen aan de Universiteit Utrecht en is er sinds 1997 universitair hoofdocent. Zijn onderzoeksterrein betreft de vroege ontwikkeling van cognitie, perceptie en aandacht bij typische en atypische populaties.